zurueck.gif (1119 Byte)

Gruppe 1: Es gibt Fakten, die für eine Klimaänderung sprechen.

igfg1.jpg (18693 Byte)Patrick Held, Thomas Scholz, Tim Hamann.

Wir sind 16 (Thomas Scholz), 17 (Tim Hamann) und 18 (Patrick Held) Jahre alt. Unsere Hobbys sind Fahrrad fahren und Aikido. Außerdem Lesen wir gerne und spielen gerne Fußball. (Bekannter Spieler aus Rußland: Sergej Kirijakov) Wir gehen alle gerne ins Kino (Lieblings- filme. The Rock, Jurrassic Park) und jeder von uns hat seinen eigenen Musikgeschmack

(Hip-Hop, Rock etc.)

Wir engagieren uns zum Thema Klima, weil wir der Meinung sind, daß wir etwas gegen die vielleicht kommende Klimakatastrophe tun wollen und müssen.

Gibt es Faktoren, die für eine Klimaveränderung sprechen?

Wir sollen:

  1. eine Definition des Begriffs "Klima" finden,
  2. wissenschaftliche Literatur lesen,
  3. Experimente zum Treibhauseffekt machen, Ergebnisse darstellen
  4. Schüler von Partnerschulen Fragen zu diesem Thema stellen.
Mit Hilfe von Experimenten kann man die Auswirkungen des CO2 auf das Klima herausfinden.

Unsere Fragen an Euch:

Macht ihr nur theoretische Versuche oder auch praktische (wenn ja: welche?)?

Gibt es in eurem Umfeld Hinweise für eine Klimaveränderung?
 

zurueck.gif (1119 Byte)


igfg1.jpg (18693 Byte)

Group 1: There are facts, which indicate, that a change of climate is going to happen.

Patrick Held, Thomas Scholz, Tim Hamann.

We are 16 (Thomas Scholz), 17 (Tim Hamann) and 18 (Patrick Held) years old. Our hobbies are biking and Aikido. Besides we like reading thrillers and one of us like to play football (famous player from Russia: Sergej Kirijakov) We like going to cinema in order to watch movies (movies like: The Rock, Jurassic Park etc.) but everyone of us listens to his own kind of music (Hip-Hop, Rock etc.)

We are engaged in the climate project because our opinion is that we have to do anything against the coming climate catastrophe.

We have to look for facts which speak for a climate change?

We have:

  1. to find a definition of "climate",
  2. to read scientific literature,
  3. to do experiments and results to investigate the "greenhouse" phenomenon.
  4. To ask pupils of partner schools questions about this subject.
With the help of experiments you can find out something about the effect of CO2 on the climate.
Our Questions to you:

Do you only do theoretical experiments or practical ones (describe your experiments, please)?
Are there any symtoms/indications in your surroundings for a climate change?